Katalogi w dzisiejszych czasach

katalog stron
Kilka lat temu katalogowanie było zdecydowanie najpopularniejszą metodą zdobywania linków. Czy była ona skuteczna? Była, nawet tak bardzo, że Google widocznie się to troszkę nie spodobało. Na proste frazy, gdzie nie było konkurencji wystarczyły praktycznie same katalogi jak to jest dzisiaj? Czy w ogóle katalogi mają jeszcze jakąś moc? Czy jest sens zakładać kolejny katalog?

Powiedzmy sobie szczerze, że spora część z katalogów, które powstały kiedyś była zwykłym spamem, a wiele osób stawiało je tylko dlatego, że taka była ówczesna moda – każdy chciał mieć swój katalog. Powstawały one jak grzyby po deszczu, jedne z normalną moderacją, inne przepuszczające wszystkie wpisy na standardowych ustawieniach i skórkach. Tak sobie myślę, że brak jakichkolwiek zmian w kolejnych katalogach był ich gwoździem do trumny. Google mogło bez problemu wychwycić taki katalog.

Obecnie mało kto już przywiązuje taką uwagę do katalogowania jak kiedyś. Te czasy już są praktycznie za nami, ale jest jeden powód chociażby dla którego warto linki z katalogów dalej pozyskiwać – dywersyfikacja naszych linków do witryny, zawsze to będzie coś innego. Katalogi związane z naszą tematyką nie zaszkodzą i można spokojnie pozyskiwać takie linki o ile anchor nie będzie słowem kluczowym. Coraz więcej starych i bardzo znanych katalogów zostaje zamykanych. Różne są przyczyny – koszty, mało ludzi chce już dodawać swoje strony. Znaleźć dobry katalog teraz to wyczyn. Jak bym wyobrażał sobie idealny katalog na dzisiejsze czasy? Na pewno bez sztucznych, kilometrowych opisów czy możliwości dodawania nienaturalnych tytułów stron. Jest dużo możliwości, można urozmaicać wpisy mapkami, filmikami czy zdjęciami z dodawanych firm. Można dodać do tego np. opinie o firmie, możliwość wysyłania CV bezpośrednio ze strony (tak tylko podaje przykład co by przyciągnęło użytkowników). Nawet na PiO dział z katalogami umiera, a kontakt z właścicielami skryptów jest przeważnie mocno ograniczony. Czy katalogi mają jakąś przyszłość jeszcze? Ogólnie mówiąc to moim zdaniem nie, ale można jeszcze spróbować coś z nich wycisnąć. Ale to będzie ciężka batalia, szczególnie o dodających, oni też wystraszeni ciągłymi powiadomieniami o nienaturalnych  linkach nie chcą już tak dodawać swoich wpisów, szczególnie, że są o wiele lepsze miejsca do pozyskiwania linków.

8 thoughts on “Katalogi w dzisiejszych czasach

  1. Mam wgląd w kilka katalogów – nadal to zyje i ma się dobrze. Nawet bardz dobrze bym rzekł.

  2. A wszystkie Twoje nadal żyją?;) Ale wiesz… Twoje to trochę taka legenda już wśród katalogów, jak ich nie będzie to już znaczy, że całkowity koniec nadszedł naprawdę:D

  3. Nie ma co ukrywać, że moda ma znaczenie. W zasadzie dotyczy to wszystkiego, nie tylko pozycjonowania i optymalizacji.

  4. Również widzę, że znika coraz więcej katalogów. W pozycjonowaniu trendy zmieniają się dynamicznie dlatego to w sumie taka ich powolna, naturalna śmierć. Trzeba wykorzystywać masę innych dostępnych możliwości 🙂

  5. Wybrane katalogi jeszcze cały czas spełniają swoją funkcję, nie dają już takiej mocy jak wcześniej, ale jak jest moderowany i bez spamu – to cały czas można je wykorzystać. Prawdą jest, że czasu masowego dodawania do katalogów minęły, należy, to traktować tak jak opisałeś – dywersyfikacja pozyskanych linków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *